איך מגדילים את מעגל החברים בשלב מאוחר בחיים

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

29.6.2020 / 8:00

בני ה-70 ומעלה סובלים לעיתים מצמום המעגלים החברתיים שלהם, דבר שבא לידי ביטוי עוד יותר מהרגיל בעת הבידוד של התקופה האחרונה. יש לא מעט פתרונות לכך, כולל מציאת קהילה עם שאיפות דומות ושלל פעילויות שיעזרו לכם להתחבר, אם במסגרת הקהילה ואם בפתרונות כמו דיור מוגן

חוג בית בלב פתח תקווה. בית בלב,
חוג בית בלב פתח תקווה/בית בלב

התקופה האחרונה כפתה על כולנו אתגרים שלא היינו מורגלים בהם. דברים שעד לא מזמן נראו לכולנו טריוויאליים ושגרתיים במיוחד, הפכו למשימות מורכבות שדורשות תיאום, הכנה מראש וביצוע מושלם. אפילו ללכת לקניות בסופר. אבל את כל אלה עוד אפשר היה לעשות איכשהו בשבועות האחרונים. מה עם דברים שנעצרו לחלוטין, כמו מפגשים עם חברים?

בני ה-70 ומעלה, הנשמרים במיוחד גם בשגרה ובטח בימים מאתגרים כמו אלו אותם כולנו עוברים, עלולים להיתקל בבעיה של צמצום המעגלים החברתיים. בקרב בני הדור השלישי, יש כאלה שעבורם היציאה מהבית לא תמיד נוחה ולא לכולם יש דרכים טובות להתנייד בהן, מה שמוביל לא פעם לבידוד מתסכל. אם לא די בכך, הרי שמציאת חברים חדשים היא אתגר לא פשוט. אז מה עושים?

לשמחתנו, בחברה של ימינו ישנן שלל דרכים יצירתיות וחכמות שיכולות לעזור לנו להישאר בקשר קרוב עם חברים קיימים ולא פחות חשוב מכך, לייצר חברים חדשים, גם אם כבר הגעתם לגיל 70. הנה כמה עצות מעניינות שיכולות לעזור לבני הגיל השלישי לשמור על קשרים ארוכי שנים ולטפח קשרים חדשים.

הטכנולוגיה הנהדרת שיש לנו כיום מאפשרת לנו ליצור חברים חדשים גם בלי לצאת מהבית, או אפילו בלי לקום מהכיסא. קבוצות פייסבוק נפתחות ללא הרף ומספקות מענה כמעט לכל אחד ובכל גיל, בין אם אתם חובבי כדורגל או קרמיקה, בין אם אתם מעדיפים מוזיקה משנות ה-50 או סרטים משנות ה-40. הקלדת תחום ההתעניינות המועדף עליכם בשורת החיפוש בפייסבוק יחשוף אתכם לאינספור קבוצות כאלה. לכם יישאר רק לבחור את זאת המתאימה לכם בדיוק. בקבוצות הללו, אל תתביישו והראו מעורבות. צרו שיח פעיל על ידי יצירת דיונים והעלאת שאלות וגם ענו תשובות לשאלות של אחרים.

וגם אם לא ניתן להיפגש פיזית, בוואטספ, בזום או בפייסטיים אפשר "להיפגש" באופן וירטואלי עם אנשים בעלי תחומי עניין משותפים ולנהל דיונים מעשירים, שלא ניתן לקיים כאמור פנים אל פנים.

חוג בית בלב פתח תקווה. בית בלב,
חוג בית בלב פתח תקווה/בית בלב

דרך הטכנולוגיה והרשתות החברתיות תוכלו גם למצוא פעילויות שיתאימו לכם. אם אתם חובבי זומבה או ציור, חפשו לעצמכם חוג שמתנהל באזור. ברגע שתגיעו לשם, כבר תדעו שכל מי שבחדר מחזיק בתחום עניין דומה לשלכם. הרבה יותר קל להתחיל שיחה מהנקודה הזו.

עוד רעיון? דבר פשוט שאפשר לעשות, גם אם יש מגבלות התרחקות מהבית במסגרת הקורונה וגם אם כבר לא, זה הזמן לבדוק מי עוד מתגורר בבניין שלכם והאם תוכלו למצוא בו בני שיחה מעניינים, איתם אפשר לבלות כמה שעות נעימות. חלקנו גרים ליד אנשים שיכולים להיות חברים נהדרים, אם רק נאזור את האומץ המתאים ונדפוק אצלם בדלת, ונזמין אותם לקפה ועוגה.

והנה טיפ מגניב במיוחד: תלו בבניין מודעה ובקשו מהדיירים לכתוב את מספר הדירה ותאריך יום ההולדת שלהם. נכון, אולי צריך קצת אומץ בשביל זה, אבל זה גם יחסוך מכם את הצורך לשיחת פנים-אל-פנים בתור התחלה. אחר כך, כשיש לכם קצת מידע, כמו תאריך יום הולדת, תהיה לכם דרך נחמדה "לשבור את הקרח". אם יש שכן או שכנה חביבים, שגם הם כבר בני הגיל השלישי, אפשר לדפוק אצלם בדלת ביום ההולדת, עם משהו מתוק ולחגוג איתם. זה יכול להוביל לשיחה נחמדה ומשם לחברות טובה.

חובבים ספורט? הציעו לשכן להצטרף אליכם לצפייה במשחק או אולי להליכת ערב בשכונה. ככה אפשר לדבר, ללמוד האחד על השני ואולי לגלות חברים חדשים שאוהבים את אותם דברים כמוכם. אם לא בבניין עצמו, אולי ברחוב או באזור. כמעט בכל שכונה יש פארקים שמושכים אליהם קבוצות אנשים או יחידים וכדאי לעבור בהם מדי פעם ואולי למצוא איזה "פרלמנט" ששווה להצטרף אליו. אפשרות נוספת היא לחפש מתנ"סים שכונתיים עם פעילויות חברתיות או פיזיות המותאמות לבני ה-70 פלוס.

כמובן שאחת הדרכים הנוחות והמוצלחות ביותר היא לפנות למקום בו תוכלו למצוא אנשים רבים הנמצאים במצב דומה לכם. להיות חלק מקהילה, בה יש קבוצות שונות בעלי תחומי עניין דומים ואפשר בקלות למצוא חברים חדשים. ברשת הדיור המוגן "בית בלב" מקבוצת מכבי שירותי בריאות תוכלו למצוא את כל אלה. יחד, תחיו בקהילה עם בני גילכם ותתחברו אליהם בעזרת פעילויות ספורט, אירועי תרבות ופנאי, טיולים, שיחות ארוכות וארוחות נעימות. בזמן כמו הקורונה, אתם יכולים לסמוך על צוות מקצוען שיטפל בכל בקשה וצורך ושיעשה הכל על מנת להקל על שיגרת היום שלכם, על צוות רפואי שעומד לשירותכם ועל קהילה שלמה שתהפוך את הבידוד לבידוד בלבד ולא לבדידות!!!

"בית בלב", הצוות יוצר עבור הדיירים פעילויות רבות ומותאמות, ומפגשים לפי תחומי עניין משותפים, כולל ריקודים, ערבי יצירה ושירה בציבור, חוגים שונים דוגמת פיסול, קרמיקה ואחרים, אימוני התעמלות לשמירה על כושר ובריאות ועוד. ברגע שתבחרו את אלו המעניינים אתכם, תמצאו שם חברים אחרים מהקהילה ונושא מצוין לשיחה שיכולה להוביל לחברות מוצלחת.

"בית בלב" מציעה לבני הגיל השלישי חמישה בתי דיור מוגן ברחבי הארץ, בתל אביב, רמת השרון, פתח תקווה, ירושלים וקרית מוצקין והיא החברה המובילה בתחום הטיפול והשירות לאדם המבוגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

"הפכנו למשפחה גדולה": מה שלא ידעתם על דיור מוגן

בשיתוף בית בלב
חוג בית בלב פתח תקווה. בית בלב,
חוג בית בלב פתח תקווה/בית בלב
בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully