מתגברים על ההגבלות: מטיילים בארץ ובעולם

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

28.6.2020 / 11:34

נכון, לא מומלץ לטוס בימים אלה ובאופן כללי כדאי להישמר ולהיזהר, אבל זה לא אומר שאי אפשר "לראות עולם" וליהנות מחיי תרבות וממקומות יפים. איך? בואו איתנו למסע וירטואלי במוזיאונים, במרכזי ערים, במסלולי טבע, בפארקים ועוד

בשל אירועי התקופה האחרונה, בישראל, כמו גם ברחבי העולם, ההגבלות השונות מנעו מרבים מאיתנו לצאת ולטייל, כמו שאנחנו אוהבים. לצערנו, זה קרה בדיוק בתקופה הכי מהנה של השנה, בה כיף לטייל בטבע, לבלות במקומות היפים בארץ ולטוס לחופשה בחו"ל. אך למרות המצב, השונה מזה שהתרגלנו אליו לאורך השנים, יש פתרונות!

בני הגיל השלישי אוהבים לטייל ברחבי העולם, בין אם באופן פרטי או בטיול מאורגן. בני ה-60 פלוס אוהבים לגלות מקומות חדשים ולחוות חוויות ייחודיות - מחופשות אורבניות בערים גדולות ועד טרקים בשמורות טבע בדרום אמריקה. ברשת הדיור המוגן בית בלב לדוגמה, הדיירים עצמאיים ומקיימים חיים פעילים ורבים מהם מארגנים טיולים משותפים בארץ ובחו"ל, בין אם כקבוצה גדולה ומאורגנת ובין אם כיחידים. ב-2020 הטיולים והחופשות יידחו לזמן טוב יותר, אבל בזכות העידן הדיגיטלי אפשר "לבקר" בכל פינה בעולם, בלי לצאת מהבית. זאת גם דרך ליהנות מיופיים של מקומות שונים וגם דרך טובה לטעום ממה שיש לעולם להציע ולתכנן את הטיול הבא שלכם.

יצרנו לכם מדריך וירטואלי למקומות מפורסמים ומוכרים ומקומות פחות מתוירים, שיאפשרו לכם לטייל בעולם. הצעד הראשון הוא אתר Google Street View שמאפשר לכם לטייל בכל עיר בעולם. רוצים לראות איך נראה מרכז העיר של פראג? ללכת בסמטאות רומא? לבקר בבית האופרה בסידני?

איך זה עובד? פשוט מאוד: היכנסו ל-Google Maps, בחרו מקום על פני הגלובוס והקליקו על האיש הצהוב שנמצא בצדו התחתון של המסך. באותו רגע תעברו ל"מפלס הרחוב" ותוכלו לשוטט ברחבי העיר. אמנם לא תשמעו את המולת העיר, לא תוכלו לעצור לקניות או לשתות קפה בבית קפה, אבל בהחלט תוכלו ליהנות ממראה הרחובות, הארכיטקטורה והאנשים שנלכדו בסיטואציה מסוימת.

רוצים קצת טבע בלב העיר? בערים רבות בעולם יש גנים בוטניים שבהם תוכלו להתרשם ממרבדי פרחים, עצים מרשימים ולטייל בשבילים הקטנים שעוברים בין הצמחים. אמנם אי אפשר להריח, אבל השקט והשלווה בביתכם מדמים בהחלט את תחושת הרוגע שגנים שכאלו משרים בדרך כלל. ב-Google Earth אפשר לסייר בגנים בוטניים ברחבי העולם ולראות כל פרח וכל צמח מקרוב. היכנסו לאתר, חכו שתיטען הכותרת Stop and Smell the flowers, לחצו על START EXPLORING והתחילו לטייל.

מפל אנחל, ונצואלה. ShutterStock
לא קל להגיע למפל אנחל הנמצא באזור מבודד במעבה הג'ונגל, לכן סיור וירטואלי מהבית הוא אפשרות טובה לראות מקום קסום/ShutterStock

טיול וירטואלי בכמה מהמקומות היפים בעולם

נתחיל בדרום אמריקה הרחוק ובמפל שנחשב לגבוה ביותר בעולם. המים צונחים בעוצמה מגובה של 979 מטרים, כאשר 807 מתוכם הם בנפילה חופשית, מבלי שהם נוגעים באדמה. לא קל להגיע למפל הנמצא באזור מבודד במעבה הג'ונגל, לכן סיור וירטואלי מהבית הוא אפשרות טובה לראות מקום קסום מבלי להזדקק לשעות טיסה ונסיעה ארוכות.

לסיור וירטואלי במפל אנחל

עיקול הפרסה, ארה"ב

הגרנד קניון הוא אחד האזורים היפים בעולם ונהר הקולורדו שחותר בו יוצר מראות מהממים של מים בלב מדבר. עיקול הפרסה הוא אחד המקומות המרהיבים שבו, ובשקיעה, כשהאדמה מאדימה, המראה עוצר נשימה.

לסיור וירטואלי בעיקול הפרסה

מפלי ויקטוריה, זמביה

ישנם מקומות קסומים רבים באפריקה, אבל אין ספק שהמקום העוצמתי ביותר והאייקוני ביותר הוא בגבול שבין זימבבואה לזמביה, שם שוצפים מפלי ויקטוריה האדירים. ביבשת שבה מי הנהרות והגשמים מכתיבים את קצב וסגנון החיים, מחזה כמויות המים האדירות שנופלות בדרמטיות במפלים המרהיבים הוא חוויה אפית של עוצמות הטבע המקומי. צאו לסיור וירטואלי שישאיר אתכם יבשים, אך פעורי פה נוכח יופיו של הטבע.

לסיור וירטואלי במפלי ויקטוריה

כף התקווה הטובה, דרום אפריקה

נישאר ביבשת השחורה ונדרים עד לקצה שלה, שמהווה מקום המפגש שבין שני אוקיאנוסים כבירים - האוקיאנוס ההודי והאוקיאנוס האטלנטי. בסיור הווירטואלי תוכלו לשחק עם הזום ואולי לזהות בעלי כנף ופינגווינים על החוף ואף לעבור למצב של סיור במסוק.

לסיור וירטואלי בכף התקווה הטובה

פינגווין בחוף בולדרס הסמוך לעיר קייפטאון, דרום אפריקה. ShutterStock
פינגווין בחוף בולדרס הסמוך לכף התקווה הטובה, דרום אפריקה/ShutterStock

הקרמלין, מוסקבה

הוא סמל העוצמה הרוסית והלב של בירתה מוסקבה. מבצר הקרמלין הוא למעשה עיר קטנה וסגורה, שהחלה את דרכה כמצודה מעל חיבור הנהרות נלינה ומוסקבה ועם השנים הפכה למקום מושבם של שליטי רוסיה. בסיור הווירטואלי תוכלו ליהנות מהמראה הלילי של אחד האייקונים הפוליטיים, תרבותיים ואדריכליים המפורסמים בעולם.

לסיור וירטואלי בקרמלין

תערוכות ומוזיאונים ברחבי העולם

הלובר, פריז

אם אתם לא באים אל המונה ליזה, המונה ליזה תבוא אליכם. אמנם המוזיאון המפורסם שבלב פריז סגר את שעריו, אבל אפשר ליהנות מאלפי יצירות האמנות של הציירים, הפסלים ואמנים הגדולים בהיסטוריה. הסיור מתחיל ברחבת הכניסה האייקונית ומשם להתקדם לאולמות התצוגה השונים.

לסיור וירטואלי במוזיאון הלובר

המונה ליזה מוזיאון הלובר. ShutterStock
לא יכולים להגיע למונה ליזה? בסיור וירטואלי היא תגיע אליכם/ShutterStock

מוזיאון המטרופוליטן לאומנות, ניו יורק

"המט" נחשב לאחד המוזיאנים החשובים בעולם ולאתר חובה לאלה שמבקרים במנהטן. המוזיאון, שנפתח ב-1872, מציג מיליוני פריטים מתחום האמנות הקלאסית, העתיקה והמודרנית. יש בו מיצגי אמנות מאסיה, אפריקה והמזרח התיכון שהם מהמרשימים בתבל.

לסיור וירטואלי במוזיאון המטרופוליטן

המוזיאון הבריטי, לונדון

אם אתם רוצים לצאת למסע בזמן בלי לזוז מהבית, זה המוזיאון להתחיל בו. המוזיאון, שנמצא ברובע קמדן שבלונדון, מציג בעיקר עתיקות ויש בו מיליוני מוצגים - ממומיות מצריות ועד מנסרת סנחריב. כשהמוזיאון פתח את דלתותיו לראשונה בשנת 1759, המוטו שלו היה "מקום לכל האנשים הנלהבים והסקרנים" ואפשר להשביע את הסקרנות וההתלהבות במסע וירטואלי בו.

לסיור וירטואלי במוזיאון הבריטי

המוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע, וושינגטון

נכון, הגודל של המוצגים, ההסברים וחדוות השיטוט אינם קיימים, אבל לפחות תוכלו להתפעל מבעלי החיים המפוחלצים ומהיקף המידע העצום שבו. כדי לנווט בין האולמות תוכלו ללחוץ על החצים הכחולים או פשוט על האזור שברצונכם לשוטט בו בדגם המוזיאון הקטן שבצד הימני העליון של המסך.

לסיור וירטואלי במוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע

רוצים לראות עוד מוזיאונים מוסדות תרבות ברחבי העולם? היכנסו ל-Google Art Project וסיירו בין מאות מקומות שונים במוזיאונים הידועים בעולם וגם בכאלה שיפתיעו אתכם. טיול נעים.

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully