אב ובנו גולשים באינטרנט באמצעות טאבלט/ShutterStock

להפוך את החיים לקלים יותר: הגאדג'טים והאפליקציות לבני הגיל השלישי

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

14.7.2020 / 8:06

המשחק שמחבר אתכם לנכדים, האקססורי שיתריע במקרה של נפילה והאפליקציות שיקלו עליכם את היומיום. קבלו את המוצרים שיכולים לשפר לכם את איכות החיים

המילה גאדג'ט מיד מזוהה עם משהו חדש, מסעיר, מתוחכם, כזה שמיועד לצעירים. ובכן, לא. גאדג'טים מיועדים לכולם, גם לבני הגיל השלישי. קוראים לזה Aging Technology ומדובר בפתרונות שונים, מכניים ודיגיטליים, שעוזרים לבני הגיל השלישי בחיי היום יום. הנה כמה טכנולוגיות ומוצרי עזר נלווים שיכולות לשדרג לכם את החיים.

קונסולת משחק

כן, זה לכאורה משחק שבו הנכדים משחקים, אבל לא כל מה שהוא קונסולת משחק ומחובר למסך הטלוויזיה הגדול הוא בהכרח לא למבוגרים. קונסולת משחק עם חיישני תנועה יכולה להיות נהדרת משום שהמשחקים בו מפעילים את הגוף והם משלבים בין פעילות גופנית לשעשוע. כך לדוגמה, אתם יכולים לשחק בבית באולינג, הוקי או טניס מול מסך הטלוויזיה. מעבר להנאה, אתם תמצאו את עצמכם מזיעים אחרי שתחבטו ותגלגלו כדורים וירטואליים או תזוזו מצד לצד. אגב, הנכדים ישמחו לשתף אתכם פעולה ולשחק יחד.

בייסיק סמארטפון

מכשיר מעולה לכאלה שמתקשים בראייה ובפעולות של מוטוריקה עדינה. זהו סמארטפון לכל דבר, רק שמערכת ההפעלה שלו שונה משל סמארטפון רגיל. המסך שלו מציג את האייקונים והאותיות בגדול, המסך עצמו פחות רגיש למגע כך שלא כל נגיעה קלה מפעילה יישום כלשהו וגם הלחצנים והכפתורים גדולים ונוחים לשימוש.

להקריא במקום להקליד

בגיל מבוגר המוטוריקה העדינה נפגעת ולא מעט מתקשים להקליד. אפליקציית Dragon Dictation החינמית לבעלי כל המכשירים תאפשר לכם להקליד טקסט באמצעות דיבור. אתם מדברים, מערכת הזיהוי הקולי מופעלת, והאפליקציה מתרגמת את המשפטים לטקסט. האפליקציה תומכת בעברית, והופכת את השימוש בטלפון לפשוטה הרבה יותר. באנדרואיד היא פועלת כמקבילה של סירי האייפונית, ולאייפון היא פשוט דרך מהירה להקליד.

GoLiveClip

המכשיר נבחר על ידי גוגל כאחד מעשרים הרעיונות הטובים ביותר בעולם בקטגוריית גאדג'טים למבוגרים. זהו קליפס קטן ואלגנטי שמוצמד לבגד ובמהלך היום הוא סופר את הצעדים שלכם, משמיע צפצוף שהוא מעין אזעקה במקרה שאתם נופלים ואפילו שולח אזהרה במקרה שהסיכון לנפילה עולה בגלל תנועות חדות. עבור בני הגיל השלישי שעובדים לבדם או נהנים מפעילויות הרפתקניות, המכשיר הכרחי כדי לשמור על ביטחונם. במקרה של נפילה או תאונה ביתית, המכשיר שולח אוטומטית בקשות עזרה - כולל מיקום GPS - ומקים חיבור טלפון דו כיווני. זהו מעין "שומר ראש" קטן שמוודא שאף פעם אינכם לבד.

Lumosity

"לומוסיטי" (אנדרואיד, אייפון) היא אפליקציה כיפית במיוחד שבה שפע משחקי זיכרון ואתגר שמאתגרים את יכולת המחשבה. האפליקציה לא רק מעבירה את הזמן עם משחקים קצרים ומרתקים, אלא גם מעודדת להתמיד בשימוש בה ולפתח יכולות מוטוריות ומנטליות שלא האמנתם שיש לכם. תיהנו.

לסיכום, גאדג'טים יכולים לעזור מאוד לבני הגיל השלישי. הם מקלים על החיים, הופכים אותם לנוחים ובטוחים, ואינם דורשים התקנה מיוחדת או הוצאה כספית גבוהה במיוחד. אולם מעבר לכיסא בטיחות לאמבטיה או סמארטפון ייעודי, רבים זקוקים לעזרה נוספת, לדוגמה בהזמנת תור דרך אתר של משרד ממשלתי, הוצאת דרכון, מילוי טפסים מקוונים דרך האינטרנט או באופן שבו אפשר להתחבר לשיחת וידאו עם הנכדים

זוג בני הגיל השלישי גולש באינטרנט. ShutterStock
ברשת בית בלב הצוות מסייע לדיירים במגוון תחומים בביצוע פעולות באינטרנט או בתחזוקת הבית/ShutterStock

כשגרים בדיור מוגן, יש מי שעוזר בתחומים שונים ורבים, הקשורים בחיי היום-יום. לדיירי רשת בית בלב מקבוצת מכבי שירותי בריאות, חיים עצמאיים ופעילים מאוד, אך כשהם זקוקים לסיוע בביצוע פעולות באינטרנט או בתחזוקת הבית, כל שעליהם לעשות הוא לבקש מצוות העובדים המסור וקריאתם מיד תיענה. הם מלמדים אותם להשתמש בטכנולוגיה ועוזרים אם צריך. יחס חם וסיוע בהתמודדות עם אתגרי היומיום הם ה"גאדג'ט" החשוב מכל.

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully